سوالات متداول

آیا شما هم سوالی دارید؟

لطفا سوالات زیر را بخوانید و اگر پاسخ شما را پیدا نکردید، لطفا به سؤال خود پاسخ دهید، ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

سوالات متداول

آیا برای استفاده از پنل نیاز به نصب برنامه در کامپیوتر یا گوشی دارم؟

این سامانه کاملا تحت وب بوده و برای استفاده از آن تنها نیاز به اینترنت و مرورگر(Browser) بروز شده در کامپیوتر و یا گوشی هوشمند دارید.پیشنهاد می شود حتی الامکان از مرورگر فایرفاکس (Firefox) استفاده نمایید.

در صورتی که سرعت اینترنت کم باشد تاثیری بر ارسال پیامک دارد؟

کم بودن سرعت اینترنت شما تاثیری در سرعت ارسال پیامک نخواهد داشت ، زیرا ارسال ها بعد از درخواست ، از طریق سرور های این مجموعه صورت می پذیرد.

در بخش ارسال پیامک ، شماره ای جهت ارسال وجود ندارد ، کی فعال میشود؟

برای فعالسازی پنل و خطوط اشتراکی و اختصاصی شما میبایست با ارسال تصویر کارت ملی خود پنل خود را فعال نمائید.بعد از ارسال تصویر کارت ملی خود مدارک شما حدودا در ۱۵ دقیقه بررسی و تائید میگردند

در بخش ارسال مدارک باید تمامی مدارک را ارسال کنم؟

شما نیاز به ارسال تمامی موارد ندارید و ارسال تصویر کارت ملی شما کافی است

مدارک خودم را بارگذاری کردم اما رد شد ، چرا؟

این مورد میتواند دلایل مختلف داشته باشد.

۱- عدم تطابق کد ملی و یا شماره شناسنامه با اطلاعات اولیه ثبت نام

۲- ناقص بودن آدرس ویا اطلاعات

در صورت بروز این مشکل از طریق تیکت در ارتباط باشید تا اطلاعات شمااصلاح گردد.

تفاوت ارسال از پنل پیامک و گوشی چیست؟
در سامانه پیامک شما در هر ثانیه میتوانید صدها پیامک را به مخاطبین خود اراسل نمائید ، اما در گوشی موبایل سرعت ارسال و تعرفه ارسال نیز بیشتر است ، همچنین در سامانه پیامک شما امکانات بیشتری برای تبلیغات دارید. مانند ارسال انبوه کشوری و کد پستی و منطقه و امکانات بسیار زیاد دیگر که در پنل پیامک میتوانید استفاده نمائید.
برای فعالسازی پنل حتما باید هزینه پرداخت کنم؟
شما میتوانید با ثبت نام در پنل های کاربری و یا نمایندگی سیلور پنل خود را بدون هزینه دریافت کنید و فقط هزینه پیامک های ارسالی خود را پرداخت کنید.
تفاوت پنلهای سیلور و گلد و پلاتین در چیست؟

امکانات پنل ها با هم برابر است ، تنها تفاوت پنل ها در تعرفه ارسال پیامک میباشد. به عنوان مثال در پنل سیلور تعرفه ارسال شما ۱۱ تومان است ، اما در پنل پلاتین تعرفه ارسال شما ۸/۵ تومان است.

در صورتی که ارسال و ترافیک بالای دارید میتوانید با خرید پنل های گلد یا پلاتین ، در هزینه های ارسال خود صرفه جویی نمائید.

برای ارسال پیامک نیاز به خرید شارژ دارم؟
بله شما برای ارسال پیامک میبایست در پنل خود شارژ داشته باشید ، شارژ های خریداری شده شما تاریخ انقضا ندارند.
آیا پنل ها هزینه تمدید سالیانه دارند؟
در سامانه پیام کوتاه ایران ، پنل ها دائمی بوده و هزینه تمدید سالیانه دریافت نمیشود.
برای ارسال پیامک حتما باید شماره خرید کنیم؟

شما نیاز به خرید شماره ندارید ، بعد از تائید مدارک ، خطوط اشتراکی عمومی برای شما فعال میگردد و میتوانید از این خطوط پیامک های خود را ارسال نمائید.همچنین برای هر کاربر ۲ خط اختصاصی رایگان از اپراتور های ۵۰۰۰ در نظر گرفته شده است که میتوانید از انها نیز پیامک اراسل نمائید.

خطوط اختصاصی هدیه به پنل من اضافه نشده است . کی فعال میشود ؟
برای انتخاب خطوط اختصاص هدیه ، میتوانید از بخش عملیات حساب > خرید شماره > سبرگ های ۵۰۰۰ اقدام نمائید. شما این امکان را دارید که ۲ خط اختصاصی ۱۴ رقمی انتخاب نمائید.
آیا شماره های اختصاصی که خرید میکنم هزینه سالیانه دارند؟
بغیر از خطوط اختصاصی ۲۰۰۰ ، هیچ یک از خطوط دیگر هزینه سالیانه ندارند و تا به حال هزینه ای بابت خطوط اختصاصی دریافت نکرده اند.در صورتی که ابلاغیه جدید اعلام شود اطلاع رسانی خواهد شد.
خط اختصاصی خرید کردم کی فعال خواهد شد؟
خطوط اختصاصی معمولا در ۱ تا ۲ روز کاری فعال میگردند.
من پنلم را ۵۰ هزار تومان شارژ کردم اما مبلغ کمتری شارژ شد ، چرا؟
در نظر داشته باشید هنگام شارژ ۹ درصد مالیات از مبلغ شما کسر و پنل شما شارژ میشود .
ایا میتوانم پنلم را بصورت آنلاین با کارت بانکی شارژ کنم؟
بله ، شما در ساعت از شبانه روز میتوانید پنل خود را به میزان دلخواه شارژ نمائید.
ایا من میتوانم از مشتریان پیامک دریافت کنم؟ ایا این امکان هزینه دارد؟

بله ر صورتی که شما خط اختصاصی داشته باشید ، میتوانید بر روی پنل خود دریافت پیامک نیز داشته باشید . مخاطبین شما هر پیامی به شماره اختصاصی شما ارسال کنند ، شما میتوانید ان را در پنل خود مشاهده نمائید.

دریافت هزینه کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای دریافت نمیشود.

سوالات نمایندگان

تفاوت پنل کاربری و نمایندگی چیست؟

در پنل کاربری شما فقط امکان ارسال پیامک بر اساس امکانات موجود در پنل خود را دارید ، اما در پنل نمایندگی در کنار ارسال پیامک میتوانید پنل مشابه به پنل خود را به هر شخص و شرکتی واگذار کرده و کسب درآمد نمائید.

چگونه میتوانم از پنل نمایندگی کسب درآمد کنم؟

شما به روش های زیر میتوانید از پنل نمایندگی کسب درآمد کنید.

۱- فروش پنل به قیمت دلخواه

۲- فروش شارژ به کاربران

۳- فروش خط اختصاصی به کاربران

۴- دریافت سفارش و ارسال پیامک

آیا از پنل نمایندگی من میتوانم پیامک ارسال کنم؟ تمامی امکانات ارسال را دارد؟
بله پنل های نمایندگی تمامی امکانات پنل های کاربری (امکانات ارسال و دریافت) را دارا میباشد
آیا میتوانم پنل نمایندگی رایگان دریافت کنم؟
بله شما میتوانید با ثبت نام در پنل نمایندگی سیلور ، نمایندگی رایگان پیامک را دریافت نمائید.تمامی امکانات پنل ها برابر است و تنها تعرفه ارسال پیامک متفاوت میباشد
آیا امکان دارد کاربران من از دامنه من استفاده کنند؟
بله شما میتوانید با ثبت یک دامنه (با پسوند دلخواه) و اتصال آن به پنل نمایندگی خود ، این امکان را داشته باشید که کاربران از آن دامنه ثبت نام کرده و به پنل خود وارد شوند.
چگونه دامنه خودم را به پنل نمایندگی متصل کنم؟

درصورتی که از دامنه استفاده می نمائید ns ها را بر روی ns1.ippanel.com و ns2.ippanel.com ست نمائید و در صورتی که می خواهید سامانه بر روی ساب دامین شما فعال شود یک a-record با نام sms ایجاد و آن را بروی آی پی ۳۷.۱۳۰.۲۰۲.۱۸۸ ست نمائید.

بعد از ست کردن ns و یا آی پی به بخش مدیریت و تنظیمات > تنظیمات مدیریتی > بخش دامین مراجعه کرده و دامنه اصلی خود را بدون ساب دامین وارد نمائید و منتظر باشید تا تائید گردد.

بعد از تائید دامنه صفحه لاگین و صفحه ثبت نام بر روی دامنه شما قابل نمایش خواهد بود.

تیکت های کاربران من را چه کسی پاسخ خواهد داد؟

با توجه به اینکه در این سامانه نمایندگی ها کاملا مستقل است ، تیکت های کاربران در پنل شما قابل بررسی و مشاهده میباشد ، شما میبایست به این تیکت ها پاسخ دهید .

در صورتی که پاسخ سوالی را نمیدانید میتوانید از طریق تیکت با ما در ارتباط باشید تا پاسخ مطلوب ارائه شود و شما نیز به کاربر خود اعلام نمائید.

من درگاه بانکی ندارم ، چطور میتوم سود هایم را در حساب بانکی دریافت کنم؟
در سامانه پیام کوتاه ایران نمایندگان این امکان را دارند که درخواست تسویه کنند.به این صورت که اعتبار جمع شده در پنل ایشان از پنل کم شده و بعد از فروش به دیگر کاربران معادل آن به حساب بانکی ایشان واریز میگردد.
برای اینکه کاربر ایجاد کنم چه کار باید انجام دهم؟

برای ایجاد کاربر شما میبایست مراحل زیر را انجام دهید.

۱- قیمت گذاری پیامک را انجام دهید

۲- قیمت گذاری خطوط اختصاصی را انجام دهید.

۳- بسته ایجاد کنید

۴- کاربر ایجاد کنید

از ما بپرسید

      ورود به سامانهثبت نام سامانهنمایندگی